Strikk selv

Jeg elsker at strikkede plagg er populært nå! Det eneste minuset er at det for det meste bare er gensere/luer/sjal o.l. som er strikket i akryl som er å finne i de fleste butikker..

Heldigvis kan man strikke selv!

Det jeg liker best med å strikke ting selv er at man kan velge akkurat hvordan plagget skal være, både passform, farger og garnkvalitet bestemmes av en selv. Slik kan man få et plagg ikke alle andre også har. Dette krever selvfølgelig litt prøving og feiling, og prøvelapper må lages for å unngå mye frustrasjon (her slurver ganske mange, har jeg inntrykk av..)

Jeg synes også det er viktig å investere i kvalitetsgarn. Man bruker trossalt ganske mange timer på å ferdigstille et plagg, og da blir det for dumt at det skal begynne å nuppe/henge/loe/klø/farge av med en gang. Så de ekstra pengene man legger i kvalitetsgarn er vel verdt det.

Det var dagens preken. Jeg avslutter med noen bilder til inspirasjon.

    

Dette innlegget ble publisert i Inspirasjon, skrevet av frk. Vrang. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

