Interiørstrikk

Det er ikke bare strikkede klær og tilbehør man finner mye av for tiden, men det sees også mye i interiøret. Både i interiørbutikker og i strikkebutikker kan man finne noe som passer til denne stilen. Hva med å strikke deg en puff for eksempel? Det er noe av det enkleste man kan strikke egentlig, så lenge man kan strikke rette masker! Legg opp passe mengde masker, og strikk rett frem og tilbake med tjukt garn på tjukke pinner, sy sammen oppleggs- og fellingskant, snurp sammen i endene, og fyll med et par dyner – og plutselig har du strikket ditt eget møbel. Se på Pickles for mer detaljert forklaring, og andre varianter. De anbefaler sitt eget garn Fat&Happy, men du kan også bruke Vamsegarn fra Rauma (strikket med 4 tråder om gangen) eller andre garntyper du liker.

Viss du ikke trenger en hel puff, kan du jo strikke et par puter, for eksempel ved å ta utgangspunkt i et gensermønster. Eller har du en strikkegenser som begynner å bli slitt på armene, kan du jo sy om bolen til å bli en pute, så blir det også gjenbruk i samme slengen.

Men vil du virkelig være med på trenden med interiørstrikk, hva med å ta den helt ut og tapetsere med strikk?

Kunne vært stilig å hatt denne tapeten på en vegg i et hobbyrom for eksempel, eller hva synes du?

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Inspirasjon, skrevet av frk. Vrang. Bokmerk permalenken.