Klubb

I går var jeg på strikkekveld med noen av de flinke jentene fra jobb. Kjempekjekt å sitte inne i varmen og drikke te, spise muffins, strikke og snakke med koselige jenter, når regnet øser og pøser ned utenfor vinduet. Ikke minst blir man inspirert av å se hva andre driver med.

Tydeligvis er denne halsen populær, i tillegg til den evige klassikeren mønstervotter. Selv strikket jeg på et av mine mange prosjekter, hansker av Inca alpakkagarn i en fin sennepsgul farge som jeg fant i en av garnkurvene mine. Mønsteret er fra Rauma. Er mest glad i å strikke på tjukke pinner uten mønster, men noen ganger er det greit med litt strukturstikk også. (Må jo også bruke litt av alt garnet jeg har kjøpt fordi det er så fine farger, uten egentlig å ha tenkt på noe spesielt å bruke det til.)

Jeg har til slutt et lite tips, spesielt når man strikker med tynne garntyper eller har få masker på hver pinne – bruk bambuspinner istedenfor metall, da glir ikke pinnene like lett ut av arbeidet slik at du mister masker, i tillegg til at jeg synes det er bedre for fingrene. Ved tjukkere garntyper, eller større arbeider er det like greit med metallpinner som trepinner (metallpinne er jo også litt billigere, spesielt de store størrelsene.) Det var dagens anbefaling!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i skrevet av frk. Vrang, Uncategorized. Bokmerk permalenken.