Islender

Nevnte i forrige innlegg islenderen, så tenkte da jeg kunne vise dere islenderen jeg akkurat har strikket til min kjære. Den er strikket i Mitu, som er et garn laget av halvparten ull og halvparten alpakka. Den er altså like varm og slitesterk som saueull, men samtidig er den myk og stikker ikke. Garnet har lik strikkefasthet som 3-tråds fra Rauma og annet som vanligligvis blir brukt til tjukkere tradisjonelle gensere og jakker. Perfekt for en mann som jobber deler av dagen ute, tenkte jeg da.

Jeg ønsket ikke å lage denne i de tradisjonelle fargene (ubleket og sauesvart), så da passet det fint at Mitu har denne fine gråblå fargen. Fargen er mer grå enn på bildet under, og er nok mer lik i fargene på bildet over. Det er ikke så enkelt å legge en genser fint flatt, men heldigvis er ikke min kjære like flat.

Alle foto er privat.
Dette innlegget ble publisert i Selvlaget, skrevet av frk. Vrang. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Islender

  1. Tilbaketråkk: Et stk. strikka genser | Knit 'n' roll!

Legg igjen en kommentar

