Strikkere

Etter flere års erfaring fra garnsalg, vil jeg dele inn strikkere i to kategorier:

1. De som alltid strikker nøyaktig etter en oppskrift.

2. De som aldri gjør det.

Kategori 1 ønsker ofte å strikke i nøyaktig de fargene som oppskriften sier, og strikker nøyaktig like mange riller/omganger/centimeter som det står i oppskriften. Kategori 2 derimot, kjøper gjerne garn etter hvilke farger de liker og bruker mønster kun som inspirasjon eller mal til det de skal strikke, og følger aldri et mønster nøyaktig slik det står beskrevet.

De aller fleste er nok et sted i mellom, men hvilken av de to typene strikkere identifiserer du deg mest med?

Selv heller jeg nok mest mot nummer 2, for jeg bytter ofte ut garntypen, og i alle fall fargene ut fra mønstrene. Eller jeg strikker den litt lenger/videre/smalere/(sett inn et adjektiv her). Ikke det at noen av delene er riktig eller feil, men jeg tenker nå engang slik at når en først skal bruke tid på å strikke noe så kan en like gjerne lage noe som ikke er helt likt som alle andre har.

Men over til noe helt annet, så  har jeg snart spennende nyheter her på bloggen, så den som venter får se! Nyhetene innebærer at det nok kommer til å bli litt hyppigere innlegg her enn det som det har vært de siste ukene.

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Strikkere

  1. pæreslange sier:

    What what what??

  2. Tilbaketråkk: Mange nøster i lufta « Knit 'n' roll!

  3. Tilbaketråkk: Syng i stille morgonstunder | Knit 'n' roll!