2. desember

Under luke nr 2 finner du årest HIT! Turban pannebånd. Lett strikk for de som kan strikke rette og vrange masker og en god anledning for de som ønsker å lære seg å strikke vrange masker.

Turban pannebånd i perlestrikk

50g Fin Alpakka fra Du Store Alpakka (du trenger strengtalt bare et halvt nøste) Pinne nr 3

Legg opp 25 masker på pinne nr 3. Strikk perlestrikk, alle pinner strikkes slik: x 1 rett og 1 vrangt x gjenta fra x til x pinnen ut, første og siste maske på pinnen skal alltid være rett. Når remsen måler 50 cm felles det av. Legg opp 12 masker på pinne nr 3 og strikk 3 cm glattstrikk, rundt eller frem og tilbake, strikker du frem og tilbake må kantene sys sammen til en sylinder. Montering: tre den lille sylinderen på båndet før du syr pannebåndet sammen. Fest alle trådene og skyv sylinderen over skjøten.

FERDIG!

(Ønsker du et litt tjukkere pannebånd kan du strikke med dobbelt tråd)

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Adventskalender, Oppskrifter, Selvlaget, skrevet av vvooll, Tilbehør og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til 2. desember

  1. Nina C. sier:

    Når man skal strikke denne turban, må man bruke garn fra alpakka? Eller kan man ta annen type garn?

  2. Nina C. sier:

    Den er grei:) Tror jeg har noe merino garn eller noe hjemme:)

  3. Tilbaketråkk: Knitmania |

  4. Tilbaketråkk: Knit by me #2 |

  5. Tilbaketråkk: 22.desember | Knit 'n' roll!