Mange nøster i lufta

 

 

 

 

 

 

Jeg har alltid et nytt strikkeprosjekt på gang. Jeg prøver å strikke ferdig det jeg holder på med før jeg begynner på noe nytt, men det er nytteløst. For øyeblikket har jeg tre arbeider i gang: en kjole (den er alt for stor til at jeg gidder å ta den med ut av huset før den er ferdig), derfor strikker jeg også en onepiece til min bitte lille niese (perfekt størrelse til å ta med ut på tur) og til slutt har jeg en never ending genser som aldri blir ferdig, men som jeg heller ikke klarer å rekke opp igjen for den kommer tilå bli fin bare den blir ferdig. Foreløpig ligger den i garnlagerkofferten og venter på meg. Problemet er at jeg har glømt hvordan jeg skal strikke den andre armen… Jeg er nemlig en type 2 strikker som aldri holder seg til mønsteret, hvis det finnes et mønster. God hukommelse eller evnen til å skrive ned hva en gjør en viktig for type 2 strikkere, selv prøver jeg å strikker så fort at jeg ikke rekker å  glømme før jeg er ferdig.

Kjolen er i perlestrikk, med glattstrikk striper den er etter eget hodet og skal være figurnær, men ikke tettsittende.

Onepiecen eller dressen er fra Rauma sitt mønsterhefte 062R, men jeg har som alltid gjort noen forbedringer. For eksempel skal jeg ha ragglandfelling istedenfor i sydd arm.  for jeg liker virkelig ikke å sy i strikkeplagg.

Kofferten med de ufullendte prosjektene og restegarn.Ett sted må jeg jo gjøre av det.

Dette innlegget ble publisert i Inspirasjon, Selvlaget, skrevet av vvooll og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Mange nøster i lufta

  1. Smart å putte de uferdige prosjektene i en koffert, så blir de ikke bare liggende å slenge 🙂

    • knitbymary sier:

      Ja, ikke sant! skulle hatt en sånn koffert…

      • vvooll sier:

        Best av alt er at kofferten også har en «gardin» som deler den i to, så jeg kan sortere prosjekter og garnrester fra hverandre. Genialt!

  2. Tilbaketråkk: Hakking og strikk | Knit 'n' roll!

Legg igjen en kommentar

